Ruszam się, słucham i śpiewam – lepiej mówię, szybciej się uczę
„Ruszam się, słucham i śpiewam – lepiej mówię, szybciej się uczę”
Prowadzący: Aleksandra Wojdylak
Edukacja wczesnoszkolna – wychowanie fizyczne.
Innowacja zakłada wprowadzenie do programu zajęć wychowania fizycznego raz w tygodniu w klasie łączonej 1,2,3 dla dzieci z afazją ćwiczeń ruchowych połączonych z muzyką oraz prostymi piosenkami. Ruch w połączeniu z muzyką i zabawą oraz piosenką pomoże im rozwinąć sprawność fizyczną szczególnie motorykę dużą, ćwiczyć głos, słuch fonematyczny, posługiwanie się melodią, akcentem i rytmem, a w konsekwencji wpłynie na lepszą artykulację, a co za tym idzie funkcjonowanie w domu i szkole.
Zabawy skupiające się na ruchu i rytmie, zintegrują klasę, dadzą poczucie sprawstwa, nauczą współdziałania, zaufania do innych, umiejętności naśladowania, wczuwania się w przeżycia innych oraz przestrzegania reguł. Jest to szczególnie ważne w klasie, gdzie uczą się dzieci w różnym wieku i na różnym poziomie rozwoju.
Do opracowania innowacji zainspirowała mnie i będzie wykorzystana w trakcie zajęć seria publikacji autorstwa p. Agnieszki Kornackiej: „Porusz ciało”, „Porusz język, porusz ciało”, „Orientuj się”, „Muzyczno-ruchowe zabawy grupowe”.