Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Ruszam się, słucham i śpiewam – lepiej mówię, szybciej się uczę

„Ruszam się, słucham i śpiewam – lepiej mówię, szybciej się uczę”

Prowadzący: Aleksandra Wojdylak

Edukacja wczesnoszkolna – wychowanie fizyczne.

Innowacja zakłada wprowadzenie do programu zajęć wychowania fizycznego raz w tygodniu w klasie łączonej 1,2,3 dla dzieci z afazją ćwiczeń ruchowych połączonych z muzyką oraz prostymi piosenkami. Ruch w połączeniu z muzyką i zabawą oraz piosenką pomoże im rozwinąć sprawność fizyczną szczególnie motorykę dużą, ćwiczyć głos, słuch fonematyczny, posługiwanie się melodią, akcentem i rytmem, a w konsekwencji wpłynie na lepszą artykulację, a co za tym idzie funkcjonowanie w domu i szkole.

Zabawy skupiające się na ruchu i rytmie, zintegrują klasę, dadzą poczucie sprawstwa, nauczą współdziałania, zaufania do innych, umiejętności naśladowania, wczuwania się w przeżycia innych oraz przestrzegania reguł. Jest to szczególnie ważne w klasie, gdzie uczą się dzieci w różnym wieku i na różnym poziomie rozwoju.

Do opracowania innowacji zainspirowała mnie i będzie wykorzystana w trakcie zajęć seria publikacji autorstwa p. Agnieszki Kornackiej: „Porusz ciało”, „Porusz język, porusz ciało”, „Orientuj się”, „Muzyczno-ruchowe zabawy grupowe”.