Kolega robot
„Kolega robot”
Prowadzący: Marcin Pytlowany
Zajęcia z informatyki w klasach 4-8.
Założeniem innowacji pedagogicznej „Kolega robot” jest zdobycie przez uczniów wiadomości i umiejętności związanych z budową i programowaniem robotów oraz rozwój umiejętności komunikacyjnych, szczególnie w zakresie języka technicznego i słownictwa informatycznego.
Cele główne:
- stymulowanie rozwoju sprawności manualnej i intelektualnej dzieci poprzez wdrażanie ich do pracy metodą projektów wg 4 zasad: rozpocznij, zbuduj, rozważ, zastosuj.
Cele szczegółowe:
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, sprawności manualnej i wyobraźni przestrzennej,
- doskonalenie umiejętności poprawnego interpretowania zadań wykonywanych na komputerze i realizowanych przez roboty,
- rozwijanie zdolności posługiwania się tabletem i oprogramowaniem OzoBlockly.pl,
- poznawanie praktycznego zastosowania zasad matematyki, mechaniki oraz robotyki,
- posługiwanie się i rozumienie instrukcji,
- rozwijanie zdolności i zainteresowań z zakresu konstruowania i rozwiązywania problemów,
- usprawniania zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych,
- rozwijanie aktywności i zainteresowań u uczniów,
- budowanie wiary we własne możliwości, podnoszenie samooceny uczniów,
- rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
Uczniowie po przeprowadzonych zajęciach nabędą wiadomości i umiejętności praktyczne w zakresie programowania i konstruowania robotów. Rozwiną zdolności posługiwania się technologią komputerową oraz nabędą umiejętności logicznego myślenia, pomysłowości, sprawności manualnej oraz wyobraźni przestrzennej. Uczniowie udoskonalą swoje umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz samooceny własnej pracy. Zajęcia ukształtują w uczniach poszanowanie powierzonych klocków, a zwłaszcza wdrożą do utrzymania ładu i porządki na stanowisku pracy. Zajęcia z robotyki wpłyną na podniesienie jakości pracy szkoły oraz urozmaicenie i uatrakcyjnienie oferty szkoły.