Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Kolega robot

„Kolega robot”

Prowadzący: Marcin Pytlowany

Zajęcia z informatyki w klasach 4-8.

Założeniem innowacji pedagogicznej „Kolega robot” jest zdobycie przez uczniów wiadomości i umiejętności związanych z budową i programowaniem robotów oraz rozwój umiejętności komunikacyjnych, szczególnie w zakresie języka technicznego i słownictwa informatycznego.

 

Cele główne: 

  • stymulowanie rozwoju sprawności manualnej i intelektualnej dzieci poprzez wdrażanie ich do pracy metodą projektów wg 4 zasad: rozpocznij, zbuduj, rozważ, zastosuj.

 

Cele szczegółowe: 

  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, sprawności manualnej i wyobraźni przestrzennej,
  • doskonalenie umiejętności poprawnego interpretowania zadań wykonywanych na komputerze i realizowanych przez roboty,
  • rozwijanie zdolności posługiwania się tabletem i oprogramowaniem OzoBlockly.pl,
  • poznawanie praktycznego zastosowania zasad matematyki, mechaniki oraz robotyki,
  • posługiwanie się i rozumienie instrukcji,
  • rozwijanie zdolności i zainteresowań z zakresu konstruowania i rozwiązywania problemów,
  • usprawniania zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych,
  • rozwijanie aktywności i zainteresowań u uczniów,
  • budowanie wiary we własne możliwości, podnoszenie samooceny uczniów,
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

 

Uczniowie po przeprowadzonych zajęciach nabędą wiadomości i umiejętności praktyczne w zakresie programowania i konstruowania robotów. Rozwiną zdolności posługiwania się technologią komputerową oraz nabędą umiejętności logicznego myślenia, pomysłowości, sprawności manualnej oraz wyobraźni przestrzennej. Uczniowie udoskonalą swoje umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz samooceny własnej pracy. Zajęcia ukształtują w uczniach poszanowanie powierzonych klocków, a zwłaszcza wdrożą do utrzymania ładu i porządki na stanowisku pracy. Zajęcia z robotyki wpłyną na podniesienie jakości pracy szkoły oraz urozmaicenie i uatrakcyjnienie oferty szkoły.